Friday 28 October 2016

CoQHEALTH membantu menjana jantung yang sihat.

Penyakit jantung kekal sebagai satu daripada punca utama kematian di dunia.Dengan cara mengekalkan paras kolestrol dalam darah dengan menukar gaya hidup seperti melakukan senaman berjadual, pengurusan tekanan dan diet seimbang masalah penyakit jantung dapat dibendung.

Mengapa CoQhealth?

CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada 28mg CoQ10 dengan vitamin E dan estrak teh hijau didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimun dan penyerapan yang lebih baik.

Mengapa CoQHEALTH Shaklee unik?

*Mengandungi campuran proprietari CoQ10dan resveratrol,ramuan-ramuan yang membantu menjana jantung yang sihat. 

*Penting bagi jantung>merupakan satu sistem penghantaran dengan menggunakan minyak zaitun semulajadi.

*Ramuan-ramuan utama yang telah diuji secara klinikal:
 Koenzim Q10.CoQ10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan oleh tubuh dan wujud dalam semua sel.Konsentrasi yang tinggi nutrien ini ditemui di dalam organ yang bekerja keras dan memerlukan tenaga selular yang tinggi seperti jantung,hati,buah pingang dan pankreas.

CoQ10 penting bagi bertrilion sel-sel di dalam tubuh yang perlu menghasilkan tenaga mereka sendiri untuk terus hidup.Untuk menghasilkan tenaga ,sel akan membakar gula dan lemak yang datang dari makanan yang kita makan.Nutrien-nutrien ini dipecahkan dan di angkut melalui laluan penghasilan tenaga yang memerlukan CoQ10.Proses penghasilan tenaga ini diulangi beribu-ribu kali setiap saat untuk menjana denyutan jantung dan organ-organ tubuh yang lain yang memerlukan aliran tenaga yang berterusan.
Tanpa CoQ10,sel-sel tidak akan mampu menghasilkan tenaga dan organ-organ tidak dapat berfungsi dengan betul.

CoQ10 juga dikenali untuk aktiviti antioksidanya yang ampuh,untuk melindungi membran sel dari radikal bebas.Sebagai antioksidan CoQ10 juga membantu arteri-arteri dari oksida akibat tindakkan LDL(kolestrol jahat).Ini sangat penting untuk menggalakkan fungsi salur darah.

Resveratrol

Resveratrol andalah fitonutrien yang wujud di dalam wine merah,kulit anggur merah dan jus anggur unggu.Revesratrol memainkan peranan penting di dalam memastikan kesihatan salur darah.
Kajian makmal menunjukkan ia mampu menghalang oksidasi LDL dan menggalakkan relaksasi salur darah.
Salur darah akan lebih lebar apabila melalui fasa relaksasi.

Manfaat CoQHEALTH:

CoQHealth merupakan campuran semulajadi proprietari 100 mg CoQ10 dan revesratrol di dalam softgel yang bioavailable:
CoQ10 juga telah dibuktikan:

*Membantu menghasilkan tenaga didalam organ jantung.

*CoQ10 membantu meningkatkan penghasilanan tenaga didalam otot jantung,menambah  kekuatan jantung untuk mengepam.Penyelidikkan juga menunjukkan CoQ10 meningkatkan peredaran darah, mengurangkan serangan angina dan mengurangkan palpitasi jantung.

*Mengalakkan dan melindungi arteri sihat dari oksidasi LDL.

*Banyak kajian telah menunjukkan CoQ10 mempunyai potensi untukmengurangkan tekanan darah secara semulajadi tanpa kesan sampingan.Tindakkan CoQ10 sebagai antioksidan yang kuat menghalang oksidasi LDL kolestrol"Tidak baik/jahat"dan menghalangnya dari melekat dan menyumbat salur darah.

*Membantu menambah dan mengekalkan tahap CoQ10 di dalam darah.

*Meningkatkan tenaga.
*CoQ10 berupaya meningkatkan tahap tenaga,menambahkan stamina,dan mengurangkan keslesuan.Kajian juga mendapati suplemen harian CoQ10 dapat mengatasi simpton-simpton kelesuan.

*Kecerdasaan Mental.

*CoQ10 merancakkan sel-sel otak yang seterusnya meningkatkan kecerdasan mental,memori dan keupayaan kongnitif.Kajian juga menunjukkan suplemen harian CoQ10 mengurangkan serangan migraine,pening dan loya.

*Kulit lebih muda.

*CoQ10 meninkatkan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan oksigen yang cukup dan sebagai nutrisi untuk pemulihan,rejuvenasi dan penghasilan colagen.Ini membantu agar kulit tegang,cerah dan berseri.

*Meningkatkan kesuburan,di mana CoQ10 menurangkan stress oksidatif yang telah dibuktikan untuk mewujudkan persekitaran yang lebih sihat untuk meningkatkan kitaran sperma,pergerakkan sperma dan mutu sperma.Ia juga mampu membantu meningkatkan mutu ovum wanita.

*CoQ10 juga mengandungi resveratrol yang terbukti merehatkan saluran darah dan membantu pengaliran darah.

Manfaat lain:

*Congestive heart failure(CHF).Belum terdapat bukti kukuh yang mengaitkan pengambilan koenzim Q10
sahaja akan menghentikan kegagalan jantung.Tetapi terdapat bukti(walaupun kontroversi) bahawa ianya menolong bila dikombinasikan dengan perubatan dan rawatan jantung jantung lain.

*Mengurangkan risiko masalah jantung tambahan bagi mereka yang baru mengalami serangan sakit jantung(myocardial infarction,MI).
Apabila dimulakan dalam masa 72 jam dari terjadinya MI dan diambil selama satu tahun,koenzim Q10 didapati mampu mengurangkan serangan sakit jantun dan MI.

Penyakit Huntington(a rare genetic neurological disorder).Ubiquinol,satu bentuk koenzim Q10 yang telah dianugerahkan "Orphan Drugs Status" oleh Federal Food and Drug Administration(FDA).Penyakit ini jarang berlaku(melibatkan kurang dari 200,000 pesakit) yang mana syarikat pharmaceutical tidak akan membangunkan ubat untuknya.Walaubagaimanapun pengambilan koenzim Q10 dalam dos 600 mg atau kurang,sehari didapati tidak berkesan melambatkan perkembangan penyakit ini.

*Menghalang komplikasi salur darah selepas pembedahan"heart bypass".
Wujud bukti yang menunjukkan pengambilan secara oral koenzim Q10 selama seminggu sebelum pembedahan dapat membantu mengurangkan kerosakkan salur darah.

*Tekanan Darah tinggi(hypertensi)
Pengambilan koenzimQ10 bersendirian atau bersama-sama perubatan untuk darah tinggi dapat menurunkan tekanan darah dengan lebih berkesan.

*Menghalang serangan migraine
Mengambil koenzim Q10 secara oral membantu menghalang serangan migraine,Kajian menunjukkan ianya mampu mengurangkan kekerapan pening kepala sebanyak 30% dan serangan-serangan yang berkaitan seperti loya dan pening kepala berkurangan sebanyak 45%.Pengambilan koenzim semasa berlaku serangan migraine dan lain-lain serangan adalah tidak berkesan kerana ia perlu diambil sebelum atau harian untuk menghalang serangan berlaku.

*Penyakit Parkinson
Ada penyelidikkaan yang menunjukkan bahawa pengambilan suplemen koenzim Q10 mampu melambatkan
kemerosotan kesihatan dengan mereka yang menghidapi tanda awal penyakit parkinson.Akan tetapi pengambilan bagi pesakit yang berada diperinkat pertengahan penyakit parkinson tidak menunjukkan kesan yang positif.

*Memperbaikki imun bagi pesakit HIV/AIDS

*Muscular dystrophy(distrofi otot),satu masalah membabitkan kerosakkan otot.

Siapa yang disyorkan mengambil CoQHealth?
*Orang dewasa yang berumur 18 ke atas yang prihatin tentang fungsi jantung dan kesihatan arteri mereka.

*Orang dewasa lelaki dan wanita yang mengambil perubatan yang mungkin mengurangkan tahap CoQ10 didalam darah mereka.

*Wanita hamil atau mereka yang mengambil ubatan untuk mencairkan darah perlu mendapatkan nasihat doktor.

*Produk bukan bertujuan untuk mendiagnos atau untuk merawat penyakit jantung,tetapi boleh menjana ke arah jantung yan lebih sihat..

Anda mungkin,mengambil berat akan kesihatan jantung anda..
Anda berminat dengan suplemen untuk kesihatan jantung,:

Pn Zurina Binti Mohd Noor
SID Shaklee Puchong Selangor,ID 1092799
#Call/Whatsapp:019 3518 273 






No comments:

Post a Comment