Thursday 27 October 2016

GARLIC COMPLEX;Bawang putih membantu mengekalkan tekanan darah normal.

Garlic Complex

Tahukah anda dalam masakkan cina banyak mengunakan bawang putih dan juga halia.Begitu juga dengan orang "putih"/Amerika.

Bawang putih merupakan bahan @sebagai herba buat mereka untuk mengimbangi diet mereka serta meningkatkan tahap kesihatan mereka.Contoh,sering kita dengar makanan yang diilhamkan oleh orang 'Amerika"iaitu "roti bawang putih".

Tidak semua bawang putih diestrak dan dijadikan herba atau sebatian campuran ke dalam makanan,tetapi
dengan penemuan/kajian menunjukkan yang bawang putih berupaya meningkakan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolestrol apabila diambil sebahagian daripada harian yang sihat.
Kajian makmal menunjukkan yang Alicin sebatian yang terdapat dalam bawang putih mempunyai banyak manfaat termasuk dalam memberi sokongan bagi mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain.

Perbezaan Garlic Shaklee:

Formula estrak dari bawang putih iaitu Garlic Complex adalah yang terpilih kerana dibuat dari bawang putih jenis premium ianya bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di Califonia,USA diwaktu musim panas.Dihasilkan secara eklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif.
Ini kerana tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Alllicin aktif.
Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic.Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 estrak herba iaitu rosemarry dan spearmint.Ia mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkakan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya didalam tubuh kita.Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg estrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar.

Manfaat utama Garlic Complex;

*Mengandungi spearmint>Mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.

*Antibiotik yang selamat dan semulajadi>Garlic antibiotik semulajadi.Ianya selamat untuk kegunaan jangka masa  panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh,menghalang penyakit berjangkit seperti 
selsema,kulat,kuman,virus dan yis candida.

*Memoderatkan tekanan darah tinggi>Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

*Mempertingkatkan kesihatan sisem penghadaman>Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan sistem penghadaman seperti kembung perut,gastrik,ketidakhadaman.Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik.

*Menurunkan kolestrol>Menurunkan kolestrol,LDL,trigliserid dan kelikatan darah,mengurangkan bekuan darah:meningkatkan HDL,melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

*Mencegah kanser>Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser-Nitrosamine.

*Menstabilkan Glukos>Menolong menstabilkan glukos didalam tubuh kita.

Tahukah anda>Garlic mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser.


**Hidup sentiasa ada pilihan**

Berminat dengan produk berasaskan semulajadi dan organik,,
Hubungi saya:

Pn Zurina Binti Mohd Noor,SID shaklee1092799,Puchong Selangor.
NO telefon untuk call/whatsapp:019 3518 273.

No comments:

Post a Comment