Tuesday 19 August 2014

Kenali khasiat minyak Borage &minyak bunga matahari bersama vitamin E dalam GLA COMPLEX Shaklee


GLA COMPLEX;

GLA COMPLEX shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik(GLA) dan asid linolenik minyak bunga matahari dan vitamin E.
Kajian dibuktikan tiada perisa,pemanis @bahan pengawet tambahan,sumber oleh Fann Yy,Chapkin RS,importanee of gamma-linolenik acid in human health and nutrition,Journal Of Nutrition 7998;128:1411-1414.

Gla Complex Shaklee hasil estrak borage seed dikenali "borage oil" yang merupakan bahan utama dalam GLA Complex shaklee.Malah kaya dengan sumber asid lemak Omega-6 hasil minyak biji matahari dan  vitamin E.Borage oil mengandungi Gla yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% Gla dalam EPO.

Apa itu EPO?
EPO ialah "Evening primrose"hasil minyak biji evening primrose iaitu bunga english yang kaya dengan minyak asid lemak perlu(EFAs)iaitu linolenik asid(LA) dan gamma-linolenik (GLA).

Apa perbezaaan English Primrose dengan minyak biji borage?
Minyak biji borage mempunyai kandungan GLA lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25 % berbanding GLA dalam EPO.EPO biasa diguna untuk merawat masalah wanita dan kesakitan sendi.Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS,arthritis,malah exzema.
GLA dan EPO biasa diambil oleh mereka(terutama wanita)yang mempunyai masalah seperti sindrom prahaid(PMS)arthritis,rhheumatoid(sakit sendi),diabetik neuropati(masalah terjejas fungsi saraf akibat diabetes),exzema,kesakitan payudara,alergi ataupun menopouse,Malah ia diguna untuk menstabilkan hormon supaya kitaran haid normal.

Kelebihan  GLA Complex Shaklee:
GLA)(asid linolenik gamma)digunakan ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitar haid setiap bulan.GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang diguna oleh badan untuk membentuk prostagladin iaitu bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal.Minyak benih bunga matahari adalah satu sumber omega-6 yang mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dam menyokong sistem imun dengan memelihara intergriti sel.Minyak borage yang sangat pekat dalam bentuk mudah diserap.GLA mengandungi vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6,daunnya juga bagus untuk"gelactogegue".tapi GLA Complex shaklee bukan berasaskan daun sebaliknya minyak biji yang turut digunakan pada akhir kehamilan untuk mematangkan serviks.

Siapa yang memerlukan GLA?
GLA sangat diperlukan oleh semua kaum hawa samada belum berkahwin atau tidak.Ia bertujuan merawat berkaitan kitar haid seperti PMS,ketidakstabilan hormon,kesakitan sengugut,dan lain-lain.GLA sangat diperlukan oleh penghidap arthritis rheumatoid dan exzema dan mereka yang mempunyai masalah kencing manis serta mereka yang bimbang dengan lebihan berat badan.

Manfaat GLA COMPLEX:
 

Anda berminat untuk mendapatkan produk hebat ini @ berminat menjadi ahli:
*Pn Zurina Binti Mohd Noor,ID 1092799,distributor shaklee sah.
*Cod area Puchong & Shah Alam 
*No telefon :019 3518 273 call/whatsapp,
*Khidmat penghantaran melalui Poslaju &Gedex,penghantaran keseluruh Malaysia,termasuk Singapura dan Brunei.
*Konsultasi percuma,serta bimbingan bagi bagi yang berminat menjadi sebahagian ahli kami.
*Berminat menjadi ahli,dan nikmati pada harga ahli serta faedah2 lain.  
   

No comments:

Post a Comment