Sunday 17 August 2014

Atasi kedinginan hubungan suami Isteri..





Di sini saya ingin berkongsi serba sedikit tentang  "vitamin cinta"@vitamin E.Suka saya mengelarkannya vitamin cinta kerana selari dengan kehendak permasalahan hubungan suami isteri.Saya percaya ramai mereka di luar sana mengalami kedinginan seksual setelah beberapa tahun mendirikan rumahtangga,mungkin disebabkan beberapa faktor seperti keletihan akibat tekanan kerja,tekanan emosi,kemurungan disebabkan kelahiran anak(angin meroyan) khususnya wanita,wanita yang meningkat usia di samping telah melahirkan ramai anak.Perubahan hormon wanita itu sendiri,membuatkan "mood" seseorang wanita sentiasa berubah dan secara tidak langsung,mengurangkan /mengalami kedinginan seks.

Saya sendiri tidak terlepas,mengalami masalah ini,walaupun dikurniakan rezeki anak yang ramai,namun rezeki permasalahannya naluri keinginan semakin menurun.Sempena promosi vitamin E ,julai yang lalu,suami saya beriya-iya menyuruh saya mendapatkan"vitamin cinta" ini,saya ingatkan untuk kawan-kawannya,tapi untuk kegunaannya sendiri.Hehehe agaknya dia sedar kelemahannya,,,oopps maaf sekiranya terlalu ///18sx.
Setelah mengamalkannya,saya perasan perubahannya,,aduhai tak adil,,geram,,marah, benci,mahu je buang vitamin cinta ni.Marah bukan sebab tak berkesan,,tapi melampau pulak rasanya,tak adil la di saat,kita/wanita mengalami situasi sebaliknya(kedinginan). Sampai terlintas idea nak bagi jer kat kawan yang pasang niat untuk mendapatkan vitamin E,dah terlanjur offer baru terfikir"kenapa tak kucuba dulu".
Alhamdulillah,setelah mencuba dalam seminggu ke dua minggu,saya rasai perubahannya,dan sekarang sempena promosi GLA COMPLEX,saya tidak melepaskan peluang untuk mencuba disamping dapat mempercepatkan,menangani permasahan saya kerana ketidakstabilan hormon dan kedinginan ini.Vitamin E + GLA Complex,kedua-duanya bagus untuk kesihatan dalaman dan kecantikkan kulit.
Bagi lelaki/suami juga tidak terlepas daripada hal ini,kerana disebabkan beberapa faktor seperti keletihan akibat tekanan kerja yang menyebabkan kekurangan stamina,kurang ereksi,dan ada yang tidak dapat memberi kepuasan kepada isteri,berjaya menanam benih dirahim isteri,tapi gagal memberi kepuasan kepada isteri,ini membuatkan si isteri bertambah dingin dan tidak minat untuk bersama.Memang,kaum wanita lambat mencapai orgasme,oleh itu suami harus menitikberatkan keperluan nafkah batin isteri juga.
Kedinginan seks samada salah seorang atau pasangan suami isteri,bukan sahaja menjejaskan kebahagian rumahtangga malah,tanpa kehadiran cahaya mata turut memburukkan lagi keadaan,mungkin antara sebab/punca penceraian atau mencari kebahagiaan lain(perkahwinan kedua atau seterusnya).Vitamin cinta dapat mengeratkan hubungan cinta suami isteri dan dengan izin Allah dikurniakan zuriat ke atas pasangan.
Dimana vitamin E/vitamin cinta,selain mengatasi kedinginan suami isteri,tetapi turut memberi kesan yang baik kepada kesuburan.Ia amat sesuai bagi lelaki yang"Low Count Sperm",di samping memekatkan air mani dan kualiti air mani,malah vitamin E,bertindak menguatkan dinding rahim,ia amat baik dan membantu masalah wanita yang sering mengalami keguguran.

Menurut kajian sekumpulan Penyelidik Universiti Tuft vitamin E berupaya meningkatkan fungsi imun bagi kebanyakkan lelaki,sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dalam menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.
Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurangnya selama 3 bulan akan membantu meningkatkan
sexual desire dan menikmati hubungan cinta dengan lebih baik.
Kandungan anti-oksidant yang seimbang dan kuat menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Niktrik oksida membantu perlancaran darah dan alat sulit lelaki dan membantu ereksi lebih baik.Maka vitamin E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja dan masalah kesihatan.
Pengambilan vitamin E,sekitar 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progestron untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan.Kondisi di mana estrogen berlebihan,akan menyebabkan Simptom PMS seperti risau,kembung perut,sakit kepala,senggugut dan mood berubah-ubah yang sememangnya keadaan diri seorang wanita.

Manfaat vitamin cinta/vitamin E;
 Vitamin E amat bermanfaat untuk kecantikkan kulit,kerana ia bersifat anti-oksidant dan berupaya melakukan penyembuhan kulit yang rosak dengan cepat,kata pakar Dermatologi iaitu Dr karen e.Buke.MD,Phd Wount Sinai School of Medianes.Penggunaan Vitamin E dalam produk kosmetik mahupun sebagai suplemen.Menurut beliau lagi,khasiat vitamin E akan berkurangan kerana teroksida dengan cepat,apabila diguna secara sapuan @ penggunaan untuk kosmetik/penjagaan luaran,tetapi akan lebih berkesan jika diambil@ dimakan iaitu diambil sebagai suplemen.Ini penting untuk merawat masalah kulit dari dalam.
Vitamin E shaklee adalah berasaskan semulajadi,ini di buktikan pada botol"label",menunjukkan d-alpha-tocopherol,huruf "d" pada permulaan huruf sebagai nama saintifik vitamin shaklee berbanding produk lain,iaitu mempunyai unsur sintetik,mempunyai permulaan huruf"I" atau "dl".Vitamin E/cinta ini mempunyai selenium,membolehkan penyerapan bersama vitamin-vitamin lain berlaku dengan lebih baik iaitu sebagai pengatur vitamin A serta mempunyai vitamin C.
Selain,menjaga kecantikkan luaran/muka,pengambilan Vitamin E membantu fungsi imun/tahap kesihatan dalaman .Kandungan minyak soya dan minyak biji gandum serta estrak "grape seed"/bijian anggur,bukan sahaja dapat membantu fungsi imun serta kesihatan jantung lah membantu kesihatan prostat.Membantu masalah kekurangan libido/kekurangan nafsu @ kedinginan sexual.
Antara khasiat-kahsiat  yang penting iaitu;

Khasiat;
1)Mengatasi penuaan

  * menjadikan anda nampak lebih muda ,melindungi kulit daripada sinar UV,
   *mengurangkan kedut
  *jeragat
   *memulihkan parut

2)Mengatasi kerosakkan kulit ,akibat sinar UV & pencemaran alam
  
*kedutan pra-matang
  *kulit muka terbakar/"sunblock"
  *jerawat.

3)Melindungi paru-paru dari pencemaran udara.

4)Meningkatkan imunit tubuh badan dengan menguatkan kuasa sel-T untuk melawan penyakit.

5)Mengurangkan risiko Alzheimer(nyanyuk)

6)Mengurangkan risiko kanser prostat

7)Mengurangkan kesakitan Arthritis dan inflamasi sendi,

8)Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita

9)Mengurangkan kelesuan/meningkatkan stamina.
   >kajian menunjukkan kebanyakkan lelaki yang mengambil vitamin E untuk sekurang-kurangnya seminggu akan mengalami tenaga seksual yang lebih baik kerana mempunyai libido yang kuat dan mengurangkan stress dalam kehidupan seharian.

10)Meningkatkan kesuburan
    * untuk wanita/lelaki mengatasi masalah kedinginan seksual.
    *wanita>membantu keseimbangan  hormon progestron
    *lelaki>>membantu penghasilan hormon estrogen.

11)Mengatasi masalah kesihatan prostat lelaki;
     *meningkatkan pengeluaran air mani.
     *membantu masalah suami(Low Count Sperm),dimana selenium dipercayai boleh membantu meningkatkan kualiti air mani..Ia amat bermanfaat memberi perlindungan terutama pada molitas sperma.

Anda mungkin berminat mengatasi kedinginan hubungan cinta,,ingin menguatkan hubungan cinta anda dengan kehadiran si comel..Tidak rugi ,kita hanya berusaha dan bertawalkal yang selebihnya kita serah kepadaNYA

Saya Pn Zurina Binti Mohd Noor,Pengedar shaklee yang sah ID 1092799,
No telefon :010 3518 73,call/whatsapp.
Cod area Puchong Selangor,sedia menghantar &memberi konsultasi percuma kepada mana-mana
pelanggan.
*Penghantaran keseleruh Malaysia termasuk Singapura & Brunei,menggunakan khidmat Poslaju & Gedex.

*@ anda berminat menjana kewangan disamping menjaga kesihatan diri dan keluarga,,dapatkan lebih penjimatan melalui keahlian bersama saya & bimbingan akan diberi..
*peserta @ ahli/pelanggan yang join akan dibimbing dan dimasukkan ke Group Khas kami..              

No comments:

Post a Comment