Sunday 23 February 2014

ESP Energy Soy Protein


ESP SOY ENERGY PROTEIN

ESP PRODUK HOT SELLING /BEST SELLER,POPULAR PRODUK/ HIGH OF DEMAND dalam banyak produk shaklee;
1 canister ESP oleh tahan 11/2 bulan,jika diambil 3 sudu sehari.Protein soya berkualiti tinggi,didatangkan dalam bentuk serbuk.ESP boleh dibancuh dengan air suam untuk elak sumber protein musnah akibat suhu.Boleh juga dibancuh dengan minuman kegemaran,jika tidak suka bau/rasa susu seperti milo,horlick,ribena dan lain2.

APA ITU ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER?


ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak,bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.Ia terbukti secara klinikal dapat membekalkan tenaga berjam -jam lamanya.
  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan,ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot,memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
  • Paras glisemik rendah dapat bantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
  • Membantu menyokong sistem imun,mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.
Tahukah Anda Apa ITU Indeks Glisemik?
Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesan terhadap gula dalam darah.Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darah yang tinggi .Tahap indeks glisemik rendah bertindak melepaskan gula kedalam sistem secara perlahan.Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan mengekalkan kesihatan dalam masa panjang.

SIAPA YANG PERLUKAN ESP?
*Sesuai untuk semua orang kecuali orang mengalami masalah kitaran protein seperti pesakit buah pinggangperlu nasihat pakar*
  • Orang ingin diet/mempunyai berat badan yang berlebihan.>cepat kurus.
  • Orang yang terlampau sibuk,mengabaikan  pengambilan makanan yang seimbang@ tidak sempat menyediakan makanan berat,>memberi tenaga segera dan tahan lama.
  • Orang sedang pulih dari penyakit/luka cth bersalin.>bina sel baru/ganti tisu rosak.
  • Orang mempunyai masalah penyakit seperti sembelit dan buasir>melembutkan najis.
  • Ibu yang menyusukan anak>membantu memperbanyakkan  dan mengekalkan permintaan (supply)susu untuk baby.
  • Wanita yang mementingkan kecantikkan kulit >membantu menghilangkan parut jerawat,menjadikan kulit halus mulus dan gebu.
  • Pesakit kencing manis>mempunyai indeks glisemik rendah dapat melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa
  • Mereka yang alami masalah kesuburan>sebanyak 25% tubuh manusia dibina dari potein.Di mana sel terbentuk dari sumber protein yang kita makan,,Maka potein yang berkualiti baik untuk pertumbuhan sel @mengantikan sel yang telah rosak/mati.>kekurangan protein boleh menyebabkan pendarahan dan keguguran.Sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin.>sumber protein yang berkualiti juga baik untuk penghasilan sperma lelaki,agar pekat dan berdaya tahan,apabila berada di dalam vagina.
Kebaikkan ESP;
Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang,kerana serbuk soya biasanya bersifat keasidan.
Dihasilkan daripada SOYA NON-GMO>selamat dari risiko toksin.
Protein yang lengkap,mengandungi 9 asid amino penting untuk fungsi imun badan.
Rendah lemak dan tanpa kolestrol>baik untuk diet dan elak obes/kegemukkan.
Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavon.
Protein soya(tumbuhan)lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan>sesuai juga bagi mereka yang vegetarian.
Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam.
Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan anjal.>meransang regenerasikan kulit dan otot,mengurangkan kedutan,mempercepatkan pemulihan luka serta memudarkan parut.
Mengandungi Isoflavon yang membantu mengurangkan risiko kanser,bertindak antioksidan,menguatkan ssitem imun tubuh,mempertingkatkan tahap kolestrol baik,memelihara kesihatan jantng dan organ penting lain.
Tahukah anda,sel yang terbentuk daripada protein?Maka adalah penting untuk mendapat protein yang berkualiti bagi bina sel baru dan menggantikan sel lama @ mati.Sel yang sihat lebih mudah menyerap zat dan vitamin.
*Kandungan protein dan serat yang tinggi dapat memberikan tenaga segera dan tahan lama.Protein baik untuk pemulihan kulit dan kesihatan tulang ,gigi dan gusi.Serat yang banyak bukan sahaja mengenyangkan malah membantu masalah sembelit/buasir.Protein juga penting untuk kestabilan hormon dan fungsi imun badan.Ini dapat menyokong kesihatan jantung anda.

Bila  waktu sesuai Mengambil ESP?
*Diambil pada waktu pagi/masa sarapan dan sebelum waktu tidur malam.
*Sukatan seeloknya 14gram setiap hidangan /3 sudu makan
*perhatian;hendaklah dibancuh dengan air sejuk/sedikit suam>ini penting untuk menjaga kualiti protein agar tidak musnah akibat faktor suhu.
*Boleh dibancuh dengan minuman kegemaran jika tidak suka rasa susu seperti ribena,milo,horlick dan lain2.
*Ketahui selanjutnya Kenapa ESP ada dalam semua set kesihatan>kecantikkan,kehamilan,bersalin,set kolestrol,breastfeeding dan lain-lain.
Beminat ingi dapatkan produk hebat ini ,anda boleh menghubungi saya:

*call/whatsapp 013 3158 377,Pn Zurina Bt Mohd Noor,
*Distributor Shaklee Yang Sah,ID 1092799,
*Cod area Puchong & Shah Alam,
*Khidmat penghantaran secara Poslaju & Gedex. 



No comments:

Post a Comment