Tuesday 25 February 2014

VITA-LEA Iron Formula

VITA-LEA Iron Formula
*Diformulasi dari zat besi*
Vita-lea adalah multivitamin dan multimineral yang pertama dicipta di dunia.Asalnya dikenali sebagai vitalizer-
mineral dan disingkatkan sebutan kepada Vita-lea.Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya daripada cecair(90 tahun dulu) kepada bentuk tablet,yang dikenali vita-lea.Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayur-sayuran dan buah.Vita-lea diformulasi khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
Hasil ujian klinikal teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B.Tablet vita-lea disaluti salutan mikro serbuk spirulina.Ia
dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks disebut sebagai Ixplo-tab.Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas terlarut dalam air dan juga badan mausia.Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintergrasi dengan protein untuk penyerapan nutrien yang pantas oleh usus kecil.Penyerapan asid folik dan vitamin B penting untuk membantu menghasilkanda memelihara sel-sel baru.
Ujian klinikal membuktikan pengambilan vita-lea shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.Vita-lea diiktiraf oleh Centre of Sciense di Amerika Syarikat sebagai "The Best Multi-vitmin" Public Interest pada tahun 2000.

KEBAIKKAN VITA-LEA Iron Formula

  • Penambahan tenaga segera>memberi tenaga,kecergasan tubuh dan kekuatan memori.
pelengkap nutrisi>kekurangan vitamin dan mineral penting akibat pengambilan diet yang tidak seimbang,terutama mereka yang vegetarian @mengalami masalah alergi terhadap sesuatu makanan,terpaksa abaikan pengambilan makanan seimbang serta mereka yang alami anemia.
  • penambahan sel darah merah>membantu memulihkan tisu yang rosak./kehilangan nutrien akibat kehilangan darah seperti luka bersalin.
  • Metabolisme>sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan prosese penuaan.
  • Elemen penting bagi sel tubuh>menyediakan nutrisi asas memastkan sel hidup,pertumbuhan sel baru,membantu proses pembesaran/perkembangan,pertumbuhan rambut,otot,kulit,kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi organ>melindungi fungsi buah pinggang,hati dan jantung.
Siapa perlukan vita-lea?
*Secara umumnya vita-lea amat bagus untuk semua orang.Ini kerana vitamin di dalam vita-lea mengandungi hampir keseluruhan keperluan bada seseorang dewasa.Antaranya;

  • Vitamin D>menyokong penyerapan kalsium tulang,gigi,gusi.
  • Beta Karotena.Meningkatkan kesihatan mata,kulit dan sistem imunisasi.
  • Vitamin E.Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati,usus dan fungsi imun badan.
  • Kalsium>Menyokong kekuatan tulang,pengaliran urat saraf dan menguatkan otot/sendi.
  • Boran>Membantu dalam metabolisme vitamin D dan mineral terbabit dalam perkembangan tulang.
  • Magnesium>Menyokong kekuatan tulang,fungsi otot dan membantu mengekalkan darah normal dan degupan jantung.
  • Biotin>Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak.
*Vita-lea banyak membantu mencantikkan kulit wajah,kuku,rambutyang kuat dari akarnya,juga membantu mencegah penyakit tiroid@ benguk,ekoran kekurangan iodin dalam badan.
*merupakan suplemen diet>faktor kehilangan nutrien kerana kurang makan @sebagainya,vita-lea juga beri tenaga segera.dimana badan akan sentiasa bertenaga,tidak lemah lesu dan menjadi kulit tegang
*Ibu yang mengandung/ibu bersalin@keguguran>sangat digalakkan mengambil vita-lea kerana kepentingan zat dn vitami serta keperluan zat besi oleh si ibu dan ianya penting untuk tumbesaran anak.

*pengambilan suplemen merupakan pelengkap nutrisi makanan  yang perlu diambil dalam diet harian anda,faktor masa dan usia,serta gaya hidup pemakanan yang tidak seimbang mendorong
seseorang mendapat penyakit samada cepat @ lambat.bergantung kepada gaya hidup dan pemakanan seseorang,Kualiti kesihatan boleh ditingkatkan@ jangkawaktu sokongan imunisasi
berterusan dengan pegambilan suplemen.

*kepada yang berminat boleh membuat pertanyaan terus kepada saya;
**Pn Zurina Bt Mohd Noor,
DISTRIBUTOR. SHAKLEE SAH,
No ID 1092799,cod area Puchong & Shah Alam.
No telefon:013 3158 377(call/whatsapp).
khidmat penghantaran Secara Poslaju & Gedex.



No comments:

Post a Comment