Wednesday 7 May 2014

Kenapa"kejam"dengan diri sendiri.?

Apa yang dimaksudkan kejam terhadap diri sendiri? Kejam dengan diri sendiri,seolah-olah tidak menghargai kenikmatan ,kesempurnaan pancaindera yang dianugerahkan oleh Allah S.w,t. Persoalannya mengapa perlu berkira untuk kekal sihat,,,saya tahu,ini semua kerana kekangan kewangan semata-mata,, Tapi,tidakkah anda semua sedar,,berbelanja untuk kesihatan diri adalah satu pelaburan bijak lagi berhemah dalam menguruskan perbelanjaan anda. Ramai yang sedar pentingnya kesihatan diri,,tetapi ambil sikap tidak peduli,seolah-olah bahana penyakit tidak menyinggah kepadanya.begitu juga dah,,harunginya,tetapi tidak pula berikhtiar mencari penawarnya. Dalam nas al quran menyebut"setiap penyakit ada penawarnya",yang penting kita berusaha,berikhtiar disamping memanjatkan doa kepadaNya. KENAPA KITA PERLU KEKAL SIHAT.
 Dari sudut islamik,menjaga kesihatan adalah kewajipan,,:ini kerana kesihatan diri yang baik memberi imfak positive Samada terhadap diri sendiri mahupun orang lain, Ramai yang memanjatkan doa agar dipermudahkan urusan dan mendapat rezeki yang melimpah ruah,tetapi tidak pula memanjatkan doa agar diberi kesihatan yang baik; Tidakkah anda sedar,pentingnya menjaga kesihatan?
1) Dapat menguruskan rumahtangga dengan berkualiti,,dapat menjalinkan hubungan erat sesama keluarga 2)Badan yang sihat tanpa stress,,elak konflik rumahtangga
3)Badan sihat,,dapat menguruskan belanja dengan berhemah,disamping dapat menjimatkan kos2 perbelanjaan yang terpaksa ditanggung semasa membuat rawatan.
4) Dikurniakan kesihatan yang baik,memudahkan mencari nafkah untuk keluarga. Tanggungjawab yang dipikul,,merupakan satu amanah dan dijanjikan ganjaran pahala dan kenikmatan hidup berumahtangga.

 Menurut pandangan saintis; Ìsu pemanasan Global,mengundang tahap kemerosotan kesihatan terjejas,wabak penyakit,tekanan haba(strok haba)semakin menular,disamping faktor gaya hidup yang sentiasa mahukan kesegeraan,sehinggakan mengabaikan kesihatan diri khususnya Diet pemakanan seimbang. Ramai yang sedar akan pengambilan makanan yang seimbang dapat membantu kesihatan diri,,Tapi adakah anda sedar,,Makanan yang kita ambil itu tidak tercemar?Tercemar kerana bahan toksik/kimia yang diguna untuk,,kesuburan tanaman dan untuk elak serangga perosak contoh racun serangga..Mencuci dengan air bersih,tidak cukup untuk menghalang Mengelak mendapat sisa kimia itu.Begitu juga dengan sumber protein yang diperlukan seperti ikan kerang-kerangan,telur dan lain'lain.Dilautan sisa kimia/toksik terkumpul,,menjejaskan kualiti sumber protein kerana tumpahan minyak,sisa toksik yang dialirkan ke sungai akhir ke laut oleh sisa buangan dari kilang mahupun sekitar perumahan,. Kandungan plumbum yang tinggi yang terdapat dalam sumber protein kita,mengundang risiko mendapat penyakit.Kita tidak boleh menghalang badan kita mendapat sumber protein,kerana protein amat penting dalam menjaga kesihatan diri. Faktor pencemaran air,sering berlaku,contoh yang kita alami sekarang,sisa ammonia menyebabkan air terpaksa dicatu,disamping isu pemanasan global menyebabkan keadaan bumi yang panas dan kering berpanjangan. Ànda semua mungkin pernah melihat,keadaan batang paip yang berkarat,air yang kuning dan berminyak.Nak tak nak,,anda tiada pilihan,untuk dapatkan sumber air bersih.
Pencemaran udara,,yang merimaskan,bukan sahaja menjejaskan sistem penafasan malah,menyebabkan kulit,badan menjadi alergik,gatal2,,exzema,,,
Persoalannya bolehkah kita semua elak??//

***suka saya nasihatkan mencegah lebih baik daripada merawat..
>>.risiko kanser,penyakit kronik semakin menular,serta kelahiran bayi cacat saraf,kelahiran bayi pramatang dan sebagainya.
>>Sebagai langkah  menjaga kualiti kesihatan yang optimun>>saya syorkan produk shaklee..
>>>kenape>>Semestinya produknya yang mesra Alam,,Bebas bahan Kimia,,Lulus KKM dan halal.
>>>Sentiasa Selamat secara semulajadi:
*Lebih 100 000 kawalan mutu /kualiti dijalankan.
*potensi terjamin>pengesahan bahan botani  
*ketulenan terjamin>350 ujian2 pencemaran dikendalikan bagi setiap ramuan botani.
*1005 kepuasan terjamin.
>>Sentiasa berkesan>
*$300 juta dilaburkan dalam pengujian penyelidikkan dan pembangunan.
*Terdapat 70 kajian klinikal bercetak.
* Terdiri daripada 60 saintis shaklee.
*kajian ulangtahun ke 50 shaklee,menunjukkan pengguna makanan tambahan dalam jangkamasa panjang mempunyai kesihatan yang ternyata lebih baik daripada mereka yang mengambil satu @ tidak mengambil suplemen langsung.
>.Sentiasa Mesra Alam>bebas
*Perasa2 tiruan
*Pemanis tiruan
*Pewarna@lemak trans
*Bendasing yang tersembunyi
*bahan2 yang diharamkan
*Peluntur klorin
>.ujian dilakukan terhadap haiwan

Produk shaklee menawarkan produk kesihatan yang selamat..
**suplemen kesihatan,,Produk kesihatan luaran,,keperluan rumah(pencuci ,pembersih) dan lain -lain.
Jadi dapat produk yang selamat untuk kita disamping menjaga kebersihan alam.

**DIstributor shaklee Anda,COD kawasan Puchong,,ID 1092799
**013 3158 377,,,KHIDMAT PENGHANTARAN POS LAJU DAN GEDEX
**Atau ingin mendapat keahlian dan enjoy pada harga ahli,,hubungilah saya.. 
      

No comments:

Post a Comment