Monday 19 May 2014

Resdung Punca Jerawat @Jerawat Punca Resdung



    Kebanyakkan orang sering menganggap bahawa penyakit jerawat adalah punca daripada resdung.Tetapi dakwaan disangkal oleh Dr Hassenah"klinik jerawat&jeragat"dalam blognya www.drhassenah.com/v1/index-php/artikel/3=jenis-jenis-jerawat-serta-perbezaan-jerawat-dan-resdung.Beliau juga menerangkan persepsi salah mengenai kaedah rawatan jerawat yang rata-ratanya menganggap bahawa ianya boleh dirawat menggunakan kaedah rawatan resdung dalam artikelnya"Punca jerawat dan salah anggap masyarakat tentang kaedah rawatannya".

JERAWAT
Jerawat ialah penyakit kronik yang menganggu kalenjar-kalenjar sebaceous iaitu kalenjar yang terdapat pada kalenjar kulit  dan mengeluarkan sebum minyak.Umumnya masalah jerawat berlaku kerana radang pada tisu di bahagian dalam kalenjar minyak kulit.Ia sering dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon,pemakanan,persekitaran,penyakit,keturunan,psikologi ,pra-haid @jangkitan bakteria.
Ketidakseimbangan hormon dimaksudkan peringkat usia remaja dalam proses kematangan iaitu sekitar umur 12-16 tahun.Perubahan hormon berlaku,di mana hormon testosteron yang dihasilkan bertukar menjadi dihidrotestosteron di dalam kulit bagi meningkatkan kadar metabolik serta saiz badan remaja.
Jerawat tumbuh apabila liang kulit@liang roma yang terbuka dan memerangkap kotoran. Malah kotoran yang melekat pada liang roma,menyebabkan sebum minyak yang keluar terhalang,/tersumbat maka terjadilah jerawat.
Jerawat tidak berjangkit dengan sentuhan dan boleh dihidapi turun temurun,tetapi bakteria boleh merebak dan menyebabkan radang kulit disekitarnya jika memicit dengan kuku/jari.,serta boleh meninggalkan parut.

Untuk mengelakkan terjadinya jerawat @menjadi semakin kronik,menjaga kebersihan kulit muka dan badan amat penting,disamping pemakanan yang sihat tanpa mengambil terlalu banyak makanan berminyak,mengawal emosi/tekanan dan elak tabiat suka memicit jerawatPengambilan suplemen boleh membantu dari dalam ,kerana faktor berlakunya jerawat kebanyakkannya bermula dari gangguan kesihatan dalaman.

RESDUNG
Ramai yang salah anggap jerawat berpunca daripada resdung,itu tidak benar.Resdung ialah sejenis alahan yang kebanyakkan dihidapi turun-temurun.Simptom penyakit resdung menyebabkan hidung,mata dan kulit muka mengalami kegatalan yang teramat sangat.Resdung teransang akibat bahan -bahan punca alahan seperti habuk@bila terdapat perubahan cuaca/perubahan suhu di mana hidung akan mula berair,mata,kulit muka mengalami kegatalan.Apabila menggaru kulit muka dengan kuku ,barulah ia menjadi punca jerawat,iaitu melalui jangkitan kuman yang di bawa oleh kuku ke atas kulit muka.Maknanya,anda tidak boleh mengubati jerawat dengan melakukan rawatan kerana ia adalah dua penyakit berbeza.







ATAU
Testimoni vitamin E,vita-C,vitamin B + GLA

Testimoni pengguna Vitamin E,Vita-C,Vitamin B



Testimoni pengguna ESP,Alfalfa,Vitamin E
.Melihat testimoni di atas anda pasti keliru untuk memilihnya,,bergantung kepada kemampuan,dan keperluan anda.Sesentengah orang mungkin mengalami ketidakstabilan hormon yang menjadi punca stress,dan menyebabkan jerawat,tapi dalam masa yang sama turut mengalami simptom alahan/alergi(resdung),suka saya syorkan Set Anti-jerawat.
**.Atau anda mungkin mengalami alahan/alergi,kekerapan selsema serta dengan yang mendorong terjadi resdung,ini mungkin sistem pertahanan badan anda lemah,melawan radikal bebas,Set Resdung/Alergi. **Mungkin juga anda mengalami ketidakstabilan hormon kerana perubahan usia @hormon testosteron@disebabkan oleh radikal bebas menjadi punca jerawat,>>Set Asas kecantikkan kulit.

**Untuk mengetahui secara lanjut tentang,,kepentingan/fungsi suplemen2 berikut,,anda boleh mengikuti blog saya yang seterusnya.
                                   Distributor Shaklee Anda,,ID 1092799
                      COD sekitar Puchong & Shah Alam,Penghantaran secara Poslaju& Gedex
                      Minat call/ Whatsapp 013 3158 377,,,@ ingin join ahli & jana income di alu-alukan
                      **Bonus  Cash ,Reward,Kenaikkan,& lain-lain>>>Boleh Join Group& Dibimbing oleh leader
                              Bertauliah,,
**Produk sihat,,,Selamat,,Lulus KKM,,Halal,,



No comments:

Post a Comment