Wednesday 7 May 2014

Rawat kesuburan Cara Mudah

Set Hamil&Kesuburan
Ingin hamil,,,dah lama kahwin ,tapi belum ada rezeki,,rawatan IVF mahal,,proses berulang-ulang,ambik masa lama,,DR,cakap badan sihat boleh mengandung tapi mengapa belum.....???
**Mengandung asyik gugur jer,,,,ya mungkin ada something wrong dengan kesihatan anda dan pasangan,,,
so,kepada para suami jangan meletakkan 100%,pungcanya dari isteri.Selain kekangan penyakit,pungca pemakananyang tidak seimbang &tabiat buruk,menjadi punca penyakit yang boleh menghalang seseorang itu subur.
Sumber rujukkan "Artikel,Dr Zubaidi menyokong pengambilan suplemen untuk kesihatan wanita sepanjang hayat,iaitu"Nutrisi Untuk Ibu Berpantang"
Begitu juga dengan pendapat DR Hamid Arshat,memberi nasihat dalam tulisannya,"Vitamin Dan Wanita",memberi nasihat akan kepentingan pengambilan multivitamin,semasa dan selepas bersalin.

SET HAMIL & KESUBURAN (untuk wanita)
VITAMIN B COMPLEX;
Setiap daripada 8 vitamin B,menolong  mengekalkan kesihatan.Mengandungi vitamin B1,B2,B3,B6,Biotin dan Asid pantothenic,ia menolong badan untuk metabolis protein,lemakdan karbohidrat kepada tenaga,Turut mengandungi asid folik dan vitamin B12,menolong pertumbuhan sel darah merah dalam badan.Asid folik yang cukup boleh mengurangkan risiko anak mendapat "neural tube"(kecacatan saraf)semasa lahir.
Vita-lea
Mempunyai 28 nutrient penting yang lengkapdengan multivitamin & multimineral yang seimbang bagi orang dewasa.Vita-lea mengandungi Beta Carotene yang dapat menolong pembinaan,pertumbuhan ,pembaharuan dan perkembangan tisu.turut mengandungi Kalsium fosforus dengan vitamin C dan D,untuk kesihatan tulang dan gigi.Biotin dan Asid panthothene menolong metabolis lemak dan vitamin B12 menolong pertumbuhan sel darah merah.Membantu menambahkan zat besi,,kerana kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia.
**vitamin B,Vita-C& Vitalea ,mebantu proses kesuburan bagi wanita ingin hamil dan juga membantu ibu hamil menambahkan sel darah,disamping menampung keperluan asid folikdisamping mengelak risiko berkaitan hb rendah & Anemia serta risiko2 keguguran ,kelahiran bayi kurang matang,kecacatan saraf pada bayi,jaundice dan sebagainya.

Vita-c Plus
Bersifat sustained release,,pelepasan tenaga jam demi jam,,menolong kesihatang tulang ,gigi dan gusi.Menguatkan fungsi imun badan melawan jangkitan penyakit dan demam.Menolong pembinaan tulang rawan,otot2 dan tulang2 fetus.Berupaya meingkatkan intergriti sel dan menyokong kesihatan salur darah.
 **
kesuburan wanita amat penting untuk kesihatan wanita hamil itu sendiri,mahupun kesihatan bayi yang dikandung..
Ibu2 boleh menyokong kesihatan bayi yang dikandung,,melalui pengambilan suplemen tambahan lain seperti:
>>Omega guard:disamping meningkatkan metabolisme badan,menurunkan paras kolestrol&tekanan darah.Keperluan DHA &EPA amat penting untuk kesihatan otak dan menyokong kesihatan jantung..Omega Guard merupakan minyak ikan,berkualiti tinggi,sumber ikan laut  dalam .

>>ESP &Ostermatrix>>>menampung keperluan sumber protein dan kalsium yang kurang..Ini kerana ibu mengandung kandungan serat,protein telah dikongsi bersama bayi yang dikandung,,Keperluan protein dan kalsium amat penting dalam pembentukkan sel dan otot dan tulang rawan janin,Kekurangan sumber protien dan kalsium,ibarat kekurangan asid folik.Kekurangan asid folik menyebabkan ibu mendapat HB rendah,anemia dan risiko keguguran,kelahiran bayi cacat saraf(neural tube),kelahiran bayi kurang matang dan lain-lain.Ostermatrix adalah pilhan bagi mereka yang tidak suka minum susu,disamping dapat mengurangkan sakit sendi tulang,sakit pinggang dan sembelit.

>>Alfafa>>
Kaya dengan nutrisi dan mineral surih .Mengurangkan toksin,,membuang lendir2 dan keputihan.Keputihan yang dijangkiti kuman,boleh menyebabkan wanita sukar hamil.Ini kerana kuman yang ada boleh merosakkan telur sperma yang dilepaskan.
**walaubagaimanapun alfafa tidak digalakkan oleh ibu mengandung ,kerana alfalfa berunsurkan herba sikit dan sebagai kacip fatimah.Namun,keputihan masih boleh dirawat sebelum kehamilan.seperti pengambilan vitamin B complex,Vitamin C dan Vita-lea.(set kesihatan optimun)untuk kesuburan @wanita yang ingin hamil.
>>GLA>>
Add GLA,sekiranya seseorang wanita dikenalpasti mengalami kesukaran untuk hamil,,akibat gangguan hormon(haid tidak teratur,,)pra-menopouse..lewat usia.GLA bertindak menstabilkan hormon,mengawalatur kitar haid dan atasi masalah senggugut,

Vitamin kesuburan untuk Lelaki;
Zinc Complex
Setelah dikenalpasti pakar,selain masalah kesihatan seperti mati pucuk,kesuburan lelaki boleh menganggu prosess untuk hamil..Kekurangan zat besi,sumber zink seperti telur,ikan,ayam,tiram dagin lembu,gandum, yogurt dan lain-lain boleh menjejaskankualiti kepekatan air mani serta daya tahan telur iaitu sperma hidup dalam rahim selama mungkin sehinggalah disenyawakan oleh ovum.Jangkitan bakteria pada vagina wanita boleh mengancam hayat hidup sperma,oleh itu,kehadiran zink boleh membantu kepekatan dan kualiti sperma.Kekurangan zink dalam diet boleh mengundang keresahan dan kemurungan,,badan tidak bertenaga,ini menyebabkan lelaki kurang minat untuk melakukan hubungan intim,mahupun mengeluarkan air mani yang pekat.
Vitamin E :
Bersifat anti-oksida dapat meningkatkan stamina.Sumber vitamin E dari isi badam,asparagus,kacang,bijirin,minyak sayuran dan buah zaitun.Kehadiran vitamin E,dapat menguatkan fungsi imun tubuh,disamping menguatkan stamina dan tenaga.

**banyak faktor yang boleh menyebabkan seseorang itu gagal subur,,Obesiti,Kekurangan,masalah penyakit,tekanan darah dan sebagainya,,,
vitamin adalah alternatif pilihan untukkesihatan,,bukan bertujuan merawat penyakit yang sedia ada
**setiap penyakit perlu mendapat rujukkan pakar terlebih dahulu.
Anda mungkin berminat mengekalkan tahap kesihatan sebelum mengambil set kesuburan,,mengatasi obesiti..lemak berlebihan sehingga gagal hamil,,kekurangan protein sehingga kelihatan terlampau kurus,,
>>perlukan guide dalam mengambil set@produk kesihatan.
Saya distributor Shaklee yang sah,ID 1092799,,Cod kawasan Puchong,
>>Penghantaran secara post laju dan Gedex.
>>Call/whatsapp saya 013 3158 377.  
 
   

    
 

No comments:

Post a Comment