Saturday 17 May 2014

Vitamin pilihanku

Testimoni sendiri...
wajahku 
April 2014
Wajahku  
                                                               Januari 2014

Gambar diatas diambil terbaru bersama "My Mummy">>leader ku Master Ainul Sharazad di branch shaklee Empire Tower.
Sudah jemu memuat naik testimoni orang lain yang berjaya,setelah menggunakan produk/suplemen Shaklee.
Akhirnya,terlintas ingin kongsikan perubahan yang kurasakan .Ada di antara rakan fb sedar,,pic-pic di atas telah saya muatkan pada status Fb saya,suatu ketika dulu.
Dulu di alam remaja,muka memang berjerawat dan tinggalkan parut-parut hitam hingga alam dewasa.Lebih diburukkan lagi dengan masalah resdung  yang di alami sejak remaja.Kini di alam dewasa masalah jeragat pula menjengah dan penuaan.Cuba tengok pic di bawah,muka masih kelihatan parut,bintik-bitik hitam(pigmentasi),lingkaran mata lebam,bibir biru &muka masih bulat tembam.
Saya ni jenis tak suka pakai make up/lipstik @apa2 saje,semua pic di atas adalah wajah sebenar saya,,,natural je.Just guna bedak talkum baby johnson & cuci muka dengan cucian murah jerr,,,tak percaya.,

Pada awal join shaklee,saya mengambil Alfalfa sebagai bajet untuk tambah susu badan,kerana mengalami masalah susu badan merudun apabila baby Alisha yang saya pangku di atas berumur 3 bulan dulu.Sebelum ni,saya ambik produk/suplemen melalui anak saudara.Saya guna Alfalfa selama sebulan,kemudian saya tambah pengambilan suplemen iaitu ESP.Semasa sebulan tempoh penggunaan Alfalfa,badan makin ringan,sakit2 sendi tulang belakang,pinggang hilang dan bertenaga.Dalam masa 2 hari permulaan banyak keluar lendir dan keputihan,,ya mungkin kerana baru lepas bersalin,sentiasa buang angin dan najis pun lembut,senang bila membuang.Dulu setiap pagi sering bersin,gatal2 hidung,mata dan alah terhadap debu serta bau yang menyengat hidung,begitu juga,kekerapan selsema dan sakit kepala serta bebola mata.Resdung memang menyeksakan,,tapi sekarang banyak perubahan,,,,garu2 muka,,tenyeh2 bebola mata & hidung takde lagi. .
Niat asal ingin tambah susu badan tapi tak sangka,banyak benefitnya Alfalfa ni,maka tak hairanlah ia digelar raja segala tumbuhan.Bukan setakat susu je meriah,yang bestnya,,macam kacip fatimah,,sudah tentu suami tak merungut" longgar"dan lebih jimat berbanding beli pil/jamu dipasaran ,jenama xxx berharga Rm 30=60 pcs sebulan,berbanding alfalfa 330 biji size s,tahan sampai 3 bulan.
Selepas sebulan,saya menambah pengambilan ESP>>susu dah meriah dan pekat,saya perasan baby Alisha kurang makan/susah nak bagi makan,2 bulan kebelakangan ini.Saya ingat kata orang tua"budak tengah nak membesar/aktif"memang kurang makan,,tapi bila difikirkan balik,,Alisha tak kerap menyusu,,tapi tak pula meragam,,mungkin benar inilah yang dikongsikan oleh pengguna lain,susu banyak dan pekat,anak cepat kenyang.
Itulah yang bestnya ambik set menyusu Alfalfa+ ESP>>jadi set kesihatan pilihan saya yang paling bajet..dan boleh jadi Set Slim bajet juga.Walaupun badan saya tidak sebesar mana,tapi saya rasai perubahan,dan jika diperhatikan pic yang ke 2(bawah) muka saya masih bulat ,tembam.Kini,saya perasan pinggang-pingang kain(pakaian )yang saya pakai longgar.Setiap bulan,semasa pergi klinik follow check up"imunisasi" baby Alisha 1 bulan 1 kg turun,,orang cakap sebab full breastfeeding kot,,ya mungkin...Setiap pagi wajib ambil ESP sebagai sarapan,makanan berat diambil tengahari waktu lunch @kira-kira jam 12 tengahari,dan ada ketikanya saya ambil sebelum tidur malam,bergantung kepada keadaan jika saya tidur lewat Yang bestnya,walaupun bangun di subuh hari hanya ESP,badan masih bertenaga dan tak terasa lapar,walaupun sedang menyusukan baby,malah air susu tidak pula berkurangan,sampai meleleh-leleh kat baju,sepertimana pic yang saya post kat laman fb dulu.
Selepas sebulan saya ambil ESP,saya + pengambilan suplemen iaitu Vitamin C plus,,jadi sekarang Alfalfa+ESP+Vita-C,,perubahan yang amat ketara saya rasakan,,kulit bertambah cerah ,licin terutama tumit kaki yang merekah kasar tiada lagi,,seperti produk kosmetik,tidak suka pakai,produk kecantikkan kulit seperti losyen ,minyak bio oil,,tak dipakai,,hanya beli untuk baby. Parut rekahan kulit akibat mengandung
semakin berkurangan,,kulit  rasa tegang jer,,,begitu juga keguguran rambut yang serius sejak krisis susu merudun,,,mau jerr tunjuk perubahan yang saya alami,,tapi,,aurat,,,
Vitamin untuk rambut gugur yang biasa terdapat dalam Set Pantang shaklee tapi cukuplah dengan vitamin C
dah banyak membantu,masalah saya.Dan penjimatan berganda,pakai bedak,cara sama>>bedak talkum baby,,hehehe..kulit licin ,lembap,,bila pakai bedak,tiada nampak kulit kering bersisik,berkuping,pakai jer terus serap..
**Alfafa + ESP +Vita-C>>amat sesuai bagi saya yang tak suka pakai make up,,sentiasa sibuk,,banyak guna tenaga,,,,RM 200 + + +,,untuk 3 bulan,,1 set bajet jimat Rm 200 sebulan yang biasa saya  habiskan dulu.
>>susu anak,,jamu,,pencuci/pelembap muka.

Anda mungkin berminat mengetahui suplemen shaklee ini secara lanjut,@ mungkin ingin mencubanya..
**Distributor  Shaklee Anda ,ID 1092799,Cod kawasan sekitar Puchong&Shah Alam.
**Penghantaran keseluruh tempat menggunakan khidmat Poslaju & Gedex.
**@mungkin juga Anda berminat join Ahli &nikmati pada harga ahli,serta benefit lain,,bonus cash,reward,
 kenaikkan dan lain-lain ,,,Join ahli dapat join Group,dan di bimbing oleh leader yang bertauliah jika minat + income>>>>SILAKAN;
**call/whatsapp 013 3158 377.

No comments:

Post a Comment